Een sterrenstelsel van ambitie voor een strategie MMO
Pixel Starships 2 is een free-to-play indie strategie spel met MMO gameplay, net als de eerste titel, maar het breidt daarop uit. Ontwikkeld door SavySoda, biedt deze titel meer functies, diepere schip aanpassing, factiekeuze, en PvP en PvE inhoud, terwijl het strategie, basisbouw en bemanning beheer mengt.
Wees de stercaptain die je wilt zijn
Pixel Starships 2 schittert in zijn visuele ambitie en de vrijheid om ruimteschepen te ontwerpen. Crew werving, indeling van de schipruimtes, en het uitrusten van je schip met wapens, schilden, ondersteuningsmodules, en meer voelt bevredigend. Er is echte genot in planning welke modules te bouwen en wanneer te strategiseren in gevecht.
Er zijn aanzienlijke ruwe randjes, grotendeels verbonden aan de Early Access aard van het spel. Prestatie problemen komen vaak voor, terwijl de balans van gevechten en voortgang ook problematisch is. PvP wedstrijden voelen vaak onbelonend voor minder geüpgrade schepen. Een andere zorg is dat sommige geïntroduceerde functies meer esthetisch of incrementieel zijn dan transformerend.
Een veelbelovende maar ongelijkmatige reis door de sterren
Pixel Starships 2 breidt uit op zijn voorganger met diepere aanpassing, nieuwe facties en zowel PvE- als PvP-modi, waardoor een boeiende MMO-strategie-ervaring ontstaat. Het ontwerpen van schepen en het beheren van je bemanning biedt bevredigende diepgang, hoewel de Early Access-versie nog steeds lijdt onder prestatieproblemen, balanszorgen en trage, incrementele updates.





